justlivemylifee

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2012

När tiden stannar !

Av Lina Hagström - 15 oktober 2012 21:48

Mamma som gästbloggar ! 

Tid är ett relativt begrepp !!!! Jag har senaste veckorna insett och upplevt många situationer där jag tappat omdömme om tiden , händelser som ställt till oro och stress och fått mig att tappat kontrollen och strukturen i vardagen . En händelse är just den här dagen då Lina blev dålig och fick åka in till sjukhuset . Vi tillbringade 7 timmar på akuten bla av undersökningar , smärtlindring , provtagning , skiftbyten , olika doktorer med deras bedömningar om vad felet kan vara ???

Vi hamnar tillslut på barnavd 19 och innan sköterskans arbete med Lina är klar är kl 04,00 på morgonen .

Nu ska vi sova och hur ska det gå till ?? Lina har ont och smärtlindras och blir allt sämre men vi lyckas sova någon timme den natten innan det är ny dag med en massa undersökningar som skall göras.Helt plötsligt känns det som timmar / dag/ natt kommer och går innan jag nu fatta vad som hänt/hände ....... Natten mot Lördag op Lina akut , jag får vara med när hon sövs och när hon kommer till Iva på morgonens små timmar  känner jag mig bedövad ledsen av all information , känslor, RÄDSLOR , om vad som egentligen hänt ?? Alla frågor som ofta handlar om TID ... när hände det ? hur länge ? och mitt i allt märker jag att det betyder inte så mycket när allt kommer omkring och op har gått bra. Jag inser just där och då att vi måste dra ner på takten , känna efter hur det känns , vad man vill , vara rädda om varandra och inte låta massa fint gå förbi  ... Många människor är så fokuserad på att prestera , lyckas där kvantitet blir viktigare än kvalite och materiella ting blir livsviktigt ...

Jag är glad över att tiden stannade och att jag kände efter och insåg att jag är så otroligt lycklig att du Lina är min finaste, käraste unge <3 Jag älskar dig <3 Mamma   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Hagström - 15 oktober 2013 21:11

Bilder som får mig på bättre humör. ..

Av Lina Hagström - 15 oktober 2013 20:50

Stess kan vara det värsta jag vet och den här månaden har hittills bara bestått av stress... hur mycket uppgifter som helst som ska in samtidigt vilket innebär att även fritiden går åt till att plugga... samtidigt så känner jag att jag verkligen är t...

Av Lina Hagström - 2 oktober 2013 11:02


hej där! Jag tror rubriken talar för sig själv, jag är så sjuukt trött och jag har ingen aning varför... jag sover ju bra på nätterna och gör inte mer än vanligt på dagarna.. Aja hur som helst så tänkte jag berätta lite om teamveckan vi var på förra ...

Av Lina Hagström - 11 december 2012 10:35

Hej där! Sitter i skolan och har geografi.. känner mig rätt utråkad! Nu är det bara 13 dagar kvar till julafton och för en gångs skull är jag klar med alla julklappar! Nä nu ska jag fördriva tiden med min kära kusin en sväng!  justja tänkte lägga u...

Av Lina Hagström - 7 december 2012 00:15


Grattis älskade du! Du är min favorit     

Presentation


Jag heter Lina Hanna Hagström och bor med min mamma min lillasyster och min mammas man! Är en väldigt glad och positiv tjej enligt dem flesta och har inte svårt för att träffa nya människor! I min blogg får du läsa om min fart fyllda vardag och om mina ta

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards